quinta-feira, 8 de maio de 2008

Que composto químico sou eu?

You are...

Oxygen difluoride - OF2 - A dangerous chemical, you have powerful oxidizing properties. When brought above 200 degrees Celsius, you decompose into oxygen and fluorine via a radical mechanism. You were first discovered in 1929 during the electrolysis of molten potassium fluoride and hydrofluoric acid containing small quantities of water.

Este quiz veio do facebook.

Mais uma cromice, eu sei... Meu eu sou assim, AMO a química! Acho que as moléculas e as suas reacções são maravilhosas! Já imaginaram uma substiução nucleófila? Haverá coisa mai linda queos electrões de um átomo "atacarem" outro?
Sniff, até fico emocionada!

1 comentário:

Gustavo Gouveia disse...

OKI és mesmo da minha area=D
Bien, eu prefiro oxidações mas pronto=$ podemos ser amigos á mesma?

Lilypie Next Birthday Ticker